Oldalak

2018. november 2., péntek

a szütyinapi tortahegyekről

winter of 89
Az első szülinapi torta. Komoly kihívásnak hangzik. Nem a magamfajta -200-as szinten álló konyhatündérnek (vagy inkább gasztrobalféknek) kisujjból kirázott feladat. Jó, mióta volt a gdm (aztán ir), sokkal több dolgot próbáltam ki a konyhában, de a bolha seggét kutyát se érdekelte, hogy a túrógombóc a kukában kötött ki, vagy mennyire sült át az almás pite, vagy megkelt-e a lángostészta. Illetve minket igen, mert a) esetben például éhen maradtunk (volna, hálajazégnek az olddzsekszpábért). De az első szülinapi tortának tétje van. Meg nagyobb égés, ha nem sikerül. 

Ráadásul különböző kívánalmaknak meg kellett felelni, szóval nincs az, hogy itt ez a recept, szupi, jó lesz.

1. Zéró cukor, már így elég édesek vagyunk.
Átnéztem egy csomó receptet, különböző hozzátátplálós csoportokban, kimondottan blw-sben is. Ja, igen, mert, hogy mi blw-zünk. Illetve nem is, hanem igény szerint hozzátáplálok, mert nem esszük mindig pont ugyanazt, de most nem erről szól a bejegyzés. Szóval még ezekben a csoportokban is (általában) volt cukor a sütiben (vagy egy másik pontnak nem felelt meg, vaaaaagy az én képességeimnek). Én sokszor almát reszelek a tésztába, oszt jóvan. De azért az első szülinapi torta, mégis az első szülinapi torta, legyen több, mint egy pucér almás-fahajas muffin.
2. Legyen blw és ir barát.
forrás: https://m.imgur.com/gallery/hyI9ItE
Ez mondjuk idén nem sikerült, zabpehelylisztes, cukormentes lett, de nem ir diéta kompatibilis, mert banánt is használtam az édesítéshez és a díszítéshez. Úgy gondolom, hogy ez viszonylag kompromisszumos megoldás. A kisfiamnak egyszer (illetve most kétszer :D) van első szülinapja, szóval úgy betoltam két szeletet mindkettő tortából, mint a szél. (#shameonme)
3. Fainul nézzen ki.
Igazán nem akarom magamat fényezni, de ezt a pontot szerintem teljesítettem. Jó, nem színátmenetes vagy betmenes meg fenszi meg blábláblá, de azért egész pofás torták lettek. Sőt, a mamám, aki a legnagyobb sütimester evör, egész konkrétan azt mondta, hogy szép. Csak mondom.
4. Legyen finom.
Ez is sikerült, bár kisB. (unokaöcs) nem volt elragadtatva túlzottan, a többiek és az úrfi is elégedettnek tűnt.

Az alapok tulajdonképpen hasonlóak voltak, a tészta ugyanaz az almás-fahéjas muffin recept alapján készült, a krém pedig Diétanyu ötlete nyomán, egy másik ötlet alapján (minden tudományos ismeretem képregényekből a fészbúkról származik) használtam 100%-os almalevet pl. a krém édesítésére.

Nnnnna, aszongyahogy:

Torta 1.
Hozzávalók:
A tésztához:
- 350 g zabpehelyliszt
- 1 kk szódabikarbóna
- ízlés szerint fahéj
- 6 tojás
- 2 pohár joghurt
- 1 dl olaj
- 2 dl tej
- 2 nagy alma
-  1 dl 100%-os almalé

A krémhez:
- 2 tojás
- 250 ml 100%-os almalé
- egy citrom leve
- egy késhegynyi vanília őrlemény
- 2 ek étkezési keményítő
- 2 ek zp liszt

"Máz"
- 2 banán
- karobpor
- díszítésnek egy banán szeletelve

 Semmi extrém dolgot nem kell csinálni. Alapvetően ez egy muffin recept, amit kb. 20-25 percet kell sütni 180 fokon. Na, hát ezt vagy egy órát sütöttem tortaformában, de: baromi sok alma van benne, meg ez nem egy piskóta, szóval ugyan külső szemlélőnek még mindig úgy tűnhet, hogy nyers, vagy ilyesmi, de nem az. Tényleg. Kettévágtam a megsült tésztát. 
A krém hozzávalóit összekevertem, sűrű pudingot főztem belőle, és megkentem vele a tészta alsó részét. Rátettem a másik felét. 
A banánt összetörtem, összekevertem karobporral, és bekentem vele a tortát. Karikára vágott banánnal díszítettem. Tádámmm. 


Torta 2.


Hozzávalók:
A tésztához:
- 150 gramm zp liszt
- 50 gramm karobpor
- fél kk szódabikarbóna
- 3 tojás
- 2 dl tej
- 1 pohár joghurt
- két kisebb alma
- ízlés szerint fahéj

Túrós réteg:
- 0,5 kg túró
- joghurt. nem emlékszem mennyi. :D 2-3 kis pohár
- 2 nagy banán
- fél csomag expressz zselatin

Legfelső réteg:
- 250 ml almalé
- 1 dl habtejszín
- egy citrom leve
- 2 ek zp liszt
- 2 ek keményítő

A tészta gyakorlatilag u.az, mint a másiknál, csak karobporral. Viszont szélesebb tortaformában sütöttem, kb. fél órát sült 180 fokon. A banánt összetörtem, összekevertem a túróval és a joghurttal, az expressz zselatinnal (igen, ez a gyenge láncszem a receptben, még egyszer valami mással helyettesíteném - agaragar? pektin? normál zselatin? passz, egyelőre). A túrós masszát beöntöttem a tortaformába a tésztára, és hűtőbe tettem egy órára. Végül ugyanúgy pudingot főztem az almaléből, habtejszínből (elfogyott a tojás :)), satöbbiből, mint az előző tortánál, és elegyengettem a túrós réteg tetején. 


forrás: https://giphy.com/gifs/thats-all-folks-upg0i1m4DLe5q

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése